Issues

This section lists issues - problems on the street network and related matters.

Issues always relate to some geographical location, whether very local or perhaps city-wide.

You can create a new issue using the button on the right.

Listed issues, most recent first, limited to the area of Praha 8 a severovýchod:

  • Organizace provozu A2 U českých loděnic

    Created by Honza L // 0 threads

    Na A2 v ulici U čekých loděnic (zhruba od krřížení Povltavské s Bulovkou na Elsnicovo nám., kde vede odděleně od Povltavské ulice) je rozdělený provoz chodců a pěších. Vzhledem k intenzitě provozu je toto řešení nevhodné.

    V části Bulovka - vrata Rokytky je veden cyklopruh po levé straně. V tomto směru potom cyklista míjí protijedoucí cyklisty normálně vlevo (ale pruh je dost ůzký), protijdoucí chodce zprava. To generuje časté nebezpečné situace, pokud každý nerespektuje zcela přesně svůj pruh, stranu a nenechá druhým dostatečný prostor.  U vrat Rokytky s nepřehledným křížením do Holešovic je navíc cyklopuh převeden do opačného směru ("výměna mečů"), takže se kříží všechny proudy hned za křižovatkou, kam přes sloupy není vidět. Už tak příliš úzký cyklopruh dále vede při zábradlí, které zhusta  slouží pro ukládání sdílených kol a koloběžek, vyčnívá tam zanedbaná reklamní tabule na nějakou loď.

    Rozdělení pruhů zhusta není respektováno chodci ani cyklisty.

    Žádám, aby byla celá šířě komunikace rozdělena na poloviny a obě poloviny byly sdíleny chodci i cyklisty. V nouzi lze jet pomalu, bude možné najít místo na předjíždění a provoz bude celkově bezpečnější a přehlednější. Odpadne nebezpečné překřížení u vrat Rokytky.

    Please sign in to vote.
  • A2 v Povltavské - nebezpečná

    Created by Honza L // 0 threads

    Měla by se konečně řešit bezpečnost cyklostezky A2 v Povltavské. Cyklopruh ve směru od mostu Barikádníků k Zenklově ulici je velmi nebezpečný - zbývající pruh pro auta je příliš úzký. To vede k velmi blízkému předjíždění - skříňová sanitka (blízko je velká nemocnice) či kamión s návěsem míjejí cyklistu ve vzdálenosti tak 20 cm. To je v naprostém protikladu s požadavkem na 1,5 m pro bezepčný boční odstup. Takto navržený cyklopruh jen umožňuje a legalizuje nebezpečné blízké předjíždění.

    V opačném směru je cyklostezka na chodníku velmi úzká, osazená kluzkým pruhem pro slepce, z obou stran nebezpečná zábradlí (na straně k Vltavě často v rozkladu - pokřivené, svařované spoje rozpojené, takže do jízdí dráhy zasahují vodorovné traverzy. V úzkých místech u sloupů osvětelní jsou v povrchu cyklostezky výrazné nebezpečné podélné nerovnosti - dolíky a praskliny/rýhy v povrchu.

    Jak dlouho bude tato frekventovaná páteřní cyklostezka čekat na civilizované řešení?

    Please sign in to vote.
  • A2 v Povltavské - nebezpečná

    Created by Honza L // 0 threads

    Měla by se konečně řešit bezpečnost cyklostezky A2 v Povltavské. Cyklopruh ve směru od mostu Barikádníků k Zenklově ulici je velmi nebezpečný - zbývající pruh pro auta je příliš úzký. To vede k velmi blízkému předjíždění - skříňová sanitka (blízko je velká nemocnice) či kamión s návěsem míjejí cyklistu ve vzdálenosti tak 20 cm. To je v naprostém protikladu s požadavkem na 1,5 m pro bezepčný boční odstup. Takto navržený cyklopruh jen umožňuje a legalizuje nebezpečné blízké předjíždění.

    V opačném směru je cyklostezka na chodníku velmi úzká, osazená kluzkým pruhem pro slepce, z obou stran nebezpečná zábradlí (na straně k Vltavě často v rozkladu - pokřivené, svařované spoje rozpojené, takže do jízdí dráhy zasahují vodorovné traverzy. V úzkých místech u sloupů osvětelní jsou v povrchu cyklostezky výrazné nebezpečné podélné nerovnosti - dolíky a praskliny/rýhy v povrchu.

    Jak dlouho bude tato frekventovaná páteřní cyklostezka čekat na civilizované řešení?

    Please sign in to vote.
  • A2 v Povltavské - nebezpečná

    Created by Honza L // 0 threads

    Měla by se konečně řešit bezpečnost cyklostezky A2 v Povltavské. Cyklopruh ve směru od mostu Barikádníků k Zenklově ulici je velmi nebezpečný - zbývající pruh pro auta je příliš úzký. To vede k velmi blízkému předjíždění - skříňová sanitka (blízko je velká nemocnice) či kamión s návěsem míjejí cyklistu ve vzdálenosti tak 20 cm. To je v naprostém protikladu s požadavkem na 1,5 m pro bezepčný boční odstup. Takto navržený cyklopruh jen umožňuje a legalizuje nebezpečné blízké předjíždění.

    V opačném směru je cyklostezka na chodníku velmi úzká, osazená kluzkým pruhem pro slepce, z obou stran nebezpečná zábradlí (na straně k Vltavě často v rozkladu - pokřivené, svařované spoje rozpojené, takže do jízdí dráhy zasahují vodorovné traverzy. V úzkých místech u sloupů osvětelní jsou v povrchu cyklostezky výrazné nebezpečné podélné nerovnosti - dolíky a praskliny/rýhy v povrchu.

    Jak dlouho bude tato frekventovaná páteřní cyklostezka čekat na civilizované řešení?

    Please sign in to vote.
  • A2 v Povltavské - nebezpečná

    Created by Honza L // 0 threads

    Měla by se konečně řešit bezpečnost cyklostezky A2 v Povltavské. Cyklopruh ve směru od mostu Barikádníků k Zenklově ulici je velmi nebezpečný - zbývající pruh pro auta je příliš úzký. To vede k velmi blízkému předjíždění - skříňová sanitka (blízko je velká nemocnice) či kamión s návěsem míjejí cyklistu ve vzdálenosti tak 20 cm. To je v naprostém protikladu s požadavkem na 1,5 m pro bezepčný boční odstup. Takto navržený cyklopruh jen umožňuje a legalizuje nebezpečné blízké předjíždění.

    V opačném směru je cyklostezka na chodníku velmi úzká, osazená kluzkým pruhem pro slepce, z obou stran nebezpečná zábradlí (na straně k Vltavě často v rozkladu - pokřivené, svařované spoje rozpojené, takže do jízdí dráhy zasahují vodorovné traverzy. V úzkých místech u sloupů osvětelní jsou v povrchu cyklostezky výrazné nebezpečné podélné nerovnosti - dolíky a praskliny/rýhy v povrchu.

    Jak dlouho bude tato frekventovaná páteřní cyklostezka čekat na civilizované řešení?

    Please sign in to vote.
  • A2 v Povltavské - nebezpečná

    Created by Honza L // 0 threads

    Měla by se konečně řešit bezpečnost cyklostezky A2 v Povltavské. Cyklopruh ve směru od mostu Barikádníků k Zenklově ulici je velmi nebezpečný - zbývající pruh pro auta je příliš úzký. To vede k velmi blízkému předjíždění - skříňová sanitka (blízko je velká nemocnice) či kamión s návěsem míjejí cyklistu ve vzdálenosti tak 20 cm. To je v naprostém protikladu s požadavkem na 1,5 m pro bezepčný boční odstup. Takto navržený cyklopruh jen umožňuje a legalizuje nebezpečné blízké předjíždění.

    V opačném směru je cyklostezka na chodníku velmi úzká, osazená kluzkým pruhem pro slepce, z obou stran nebezpečná zábradlí (na straně k Vltavě často v rozkladu - pokřivené, svařované spoje rozpojené, takže do jízdí dráhy zasahují vodorovné traverzy. V úzkých místech u sloupů osvětelní jsou v povrchu cyklostezky výrazné nebezpečné podélné nerovnosti - dolíky a praskliny/rýhy v povrchu.

    Jak dlouho bude tato frekventovaná páteřní cyklostezka čekat na civilizované řešení?

    Please sign in to vote.
  • Tupolevova

    Created by Hubert Nemo // 1 thread

    jsou potřeba legalizované přechody/přejezdy  (nebo přidané chybí) pro cyklisty

    Please sign in to vote.
  • Cyklo propojení Letňany - metro Prosek

    Created by pilotWeb // 2 threads

    Cyklo propojení Zárybská - Jablonecká (napojení na obslužnou komunikaci za Casino San Marco), cca 140 m + cyklozobousměrnění části Zárybské. Vznikne klidné cyklo propojení z Letňan na metro Prosek, případně dále.

    Please sign in to vote.
  • Nekonzistentní značení

    Created by Jenda // 0 threads

    „Chodník“ podél Kbelské je z jedné strany značen jako stezka pro chodce (bez dodatkové tabulky, tedy cyklisté na něj nesmí) https://mapy.cz/zakladni?x=14.5174252&y=50.1184660&z=17&pano=1&pid=69561582&yaw=2.789&fov=1.057&pitch=0.074

    z druhé strany je značen jako stezka pro chodce a cyklisty smíšená https://mapy.cz/zakladni?x=14.5210718&y=50.1162352&z=17&pano=1&pid=69560086&yaw=2.768&fov=0.521&pitch=-0.002

    Stav v terénu odpovídá odkazovanému.

    Please sign in to vote.
  • Kolizní místo v Podolína A2. Obruba a značka v prostoru kde nemá co stát!

    Created by Pražský cyklista // 1 thread

    Sklopená obruba musí být dle mého v celé šíři vodorovného značení, což zde bohužel není a denně tak zbytečně vzniká nespočet reálných kolizí mezi chodci a cyklisty. Naprosto zbytečně, chtělo by se i zeptat, zda-li cíleně, neboť jistě to stálo velmi moc peněz a výsledkem má být nucená šikana? 

    Please sign in to vote.
  • Redukce keřů na Elsnicově náměstí

    Created by Masout // 6 threads

    Celkově průjezd přes Elsnicovo náměstí je relativně nepřehledný a v některých chvílích navzajem protijedoucí cyklisté se do poslední chvíle nevidí.

    Způsobů jak tohle vyřešit by asi mohlo být víc, některý v podstatě bezplatná, či by možná bylo vhodné některá z nich zkombinovat...

    • sestříhání keřů
    • obnovení vodorovného značení
    • osazení zrdcadly
    • vyznačit jednosměrky pro cyklisty na náměstí.... 
    • etc.

    Please sign in to vote.
  • Novovysočanská (Krejcárek)

    Created by Zbynek // 1 thread

    Ulice Novovysočanská je do října uzavřena kvůli plynu a dokončování developmentu u depa Libeň. Nevím jaká bude finální šířka ulice, chtělo by to ochranný cyklopruh ve směru do centra (mírně do kopce) a alespoň pikto z centra. Osobně se mi jedná o úsek Krejcárek - Nové Vysočany. Vzhledem ke stavu obrusné vrstvy to vidím na kompletní výměnu povrchu.

    Poté co projekt cyklostezky na Balabenku je definitivně pohřben, se jedná o jediné logické pokračování cyklomagistrály po staré trati od Hlavního nádraží.

    Please sign in to vote.
  • Přívoz Nové Zámky

    Created by Jakub Velímský // 2 threads

    Nepřehledná zatáčka ve které se potkává značné množství cyklistů, chodců i bruslařů, z nichž někteří zastavují a odbočují k přívozu. Směrem od Zámků vede stezka s kopce a cyklisté i bruslaři někdy jedou dost rychle. Převozníci už tam nějaký ten karambol zažili. Varovná značka asi nebude k ničemu, ale užitečné by bylo umístit do vnějšího oblouku na sloup (nebo maringotku) vypouklé zrcadlo.

    Please sign in to vote.
  • Libeňský most - ztratíš se

    Created by Jenda // 0 threads

    Dopravní značení informující o uzavírce tvrdí, že most je uzavřen a tak nějak předpokládá, že pro všechny.

    Nahradit:

    "POZOR Libeňský most uzavřen" → "POZOR Libeňský most uzavřen mimo cyklisty a pěší"

    "Slepá ulice" → "Slepá ulice [dodatková tabulka s kolem]"

    Na Rohaňáku mi už došla trpělivost, vzal jsem fix a chybějící informaci na značky dopsal. A teď do mě, jakého nebezpečného skutku jsem se tím dopustil.

    Obecně s informacemi o uzavírkách mám problém, když jedu někam mimo Prahu, v 90 % případů se ukáže, že cesta je pro kolo průjezdná. Značky o objížďce by o tom měly informovat, stačí klidně piktogram nebo rukou dopsaná značka v rohu -- lze to udělat okamžitě bez jakýchkoli dalších nákladů, stačí, aby ten, kdo značení instaluje, to tam čmárnul.

    Please sign in to vote.
  • Cyklopruh Kolbenova

    Created by schunka // 2 threads

    Kolbenova ulice od náměstí OSN az k vozovně Hloubětín. Silnice je celou dobu dvoupruhová, ale její vytížení dva pruhy nevyužije naplno nikdy. Navíc ve směru z centra je až k metru Kolbenova pravý pruh plně využit na parkování. Nebylo by tedy příliš práce se změnou menatlity a chování lidí v daném místě, jen by se aktuální stav zviditelnil (pruhy na parkování a cyklopruh, značky, ...). Od metra Kolbenova směrem z centra dál na Hloubětín jsou oba pruhy volné. Nicméně dodržování rychlosti tu nikdo neřeší (rovný dlouhý přehledný úsek). Tady nevím jestli pokračovat s pruhem na silnici, nebo klidně na nevyužívaném chodníku.
    Navíc s aktuálně probíhající výstavbou bytových domů u metra Kolbenova naroste potřeba dopravu v okolí řešit, tak proč tuto nepodchytit v zárodku?

    Please sign in to vote.
  • Legální přístupová cesta k Ďáblickému háji

    Created by Vratislav // 1 thread

    Legalizace stávající cesty od Ústecké směrem na Ďáblický háj byla zamítnuta pro její vedení po soukromých pozemcích ( https://www.cyklistesobe.cz/issues/152-legalizace-vozovna-kobylisy-k-dablickemu-haji ). Jako alternativu navrhuji zřízení cca 30 metrů bezmotorové spojky po městských pozemcích, které cestu zpřístupní legálním způsobem. Mělo by jít o nízkonákladovou mlatovou cestu.

    Please sign in to vote.
  • Cykloobousmerka Andrstova

    Created by Marek Beneš // 1 thread

    Po aktualizaci ZPS ze srpna 2017 byla ulice Andrstova zjednosmernena (ve smeru U Libenskeho pivovaru -> Na Rokytce). Vzhledem k nizke frekvenci vozidel, rychlosti (zona 30) a rozumnym sirkovym pomerum (jizdni pruh cca 4m) by bylo vhodne zridit cykloobousmerku.

    Dle meho nazoru by stacilo pouze doplnit svisle dopravni znaceni.

    Nyni se nelze dostat do ulic Andrstova a U Libenskeho pivovaru jinak nez zajizdkou pres frekventovanou ulici Kotlaska.

    Please sign in to vote.
  • Vyhrazený BUS pruh bez cyklistů

    Created by Jirkha // 1 thread

    Ulice V Holešovičkách není sice zrovna ideální pro jízdu na kole, ale pro směr dolů např. z Rokosky ji občas využívám. Je zde vyznačen BUS pruh vč. TAXI, ale cyklisté chybí. Vznesl bych dotaz, zda je tedy záměrem, aby na této extrémně rušné ulici cyklista užil prostředního pruhu...

    Please sign in to vote.
  • Vyřešené: Vodní prostup Rokytka

    Created by Marek Beneš // 1 thread

    V rámci generelu cyklodopravy Prahy 8 byl jako jeden z nejdůležitějších projektů uveden "Vodní prostup Rokytka", který zjednoduší průjezd A26 z dolní Libně na Kolčavku. V současnosti je nutná zajížďka po uzoučkém chodníku podél Čuprovy s následnou 180° otočkou do podchodu s následným motáním po chodníku přes zaparkovaná auta. Zná někdo současný stav tohoto projektu? http://www.praha.eu/public/fe/66/cb/1095817_140344_ZK_2008_18_vodni_prostup_Rokytka_pod_Cuprovou.pdf

    Please sign in to vote.
  • Lávka z ulice Na Proseku - návaznosti

    Created by Vratislav // 1 thread

    Městská část Praha 9 uvažuje o zřízení lávky přes ulici Vysočanskou zhruba v poloze staré silnice, v prodloužení ulice Na Proseku.

    Lávka by měla být dimenzována dostatečně pro jízdu na kole a měly by na ni vzniknout legální cyklistické návaznosti, přinejmenším do ulice Měšické a podél ulice Vysočanské - patrně menšími úpravami parku či doplněním cest v parku Přátelství.

    Please sign in to vote.
  • Nebezpečný přejezd přes vlečku u Vysočanské pekárny Odkolek v Praze 9

    Created by Romanoj // 2 threads

    Dobrý den,
    jakožto registrovaný účastník akce „Do práce na kole 2017“ a praxí ověřenou zkušeností (viz následující text) bych Vás chtěl upozornit na z mého pohledu nebezpečný úsek pro cyklisty, který je součástí značené cyklostezky v hlavním městě Praze, konkrétně pak v ul. Ke Klíčovu v Praze 9 Vysočanech. Jedná se o přejezd přes dva páry železničních kolejí vlečky, která je součástí pozemní komunikace ul. Ke Klíčovu v místech před Vysočanskou pekárnou Odkolek. Tento přejezd vlečky vnímám jako nebezpečný pro cyklisty proto, neboť koleje této železniční vlečky pozemní komunikaci protínají v tupém (z druhé strany ostrém) úhlu a místo mezi kolejnicemi je o cca 5 cm pod úrovní pozemní komunikace ul. Ke Klíčovu v Praze 9. Z vlastní zkušenosti vím, že většina přejezdů železničních tratí na silnicích všech tříd jsou mezi kolejnicemi dorovnány gumovými platy (starší přejezdy pak dřevěnou plochou) do úrovně silnice, která je protíná. V tomto případě tomu tak není. Předmětné místo svoji nebezpečnost pro cyklisty zvyšuje v době, kdy se teplota pohybuje kolem 0 st. C a méně (konkrétně pak ráno kolem půl sedmé dne 10. 5.2017) anebo za (po) deštivé(m)ho [vlhké(m)ho] počasí (konkrétně pak ráno kolem půl sedmé dne 24. 5.2017). Přestože jsem problémové místo znal a rychlost jsem přizpůsobil stavu a povaze vozovky, v obou případech jsem nepříjemnému pádu z kola a poranění kolene, kyčelního kloubu, lokte a ramene zabránit nedokázal. Ve druhém případě, vzhledem k rozsahu způsobeného zranění jsem byl nucen z pokynu ošetřujícího lékaře účast v akci „Do práce na kole 2017“ ukončit.

    Doufám, že další cyklisty ochráním před nepříjemnými následky, které jsem si sám prožil.

    Sportu zdar a cyklistickému obzvlášť,

    Romanoj


    http://prahamhd.vhd.cz/Draha/vysocany.htm

    Please sign in to vote.

This map shows all issues, whether points, routes, or areas:

Spinner Please wait…
Back to top